Cum citesc // Book Tag





         Mă bucur că draga de Simina (aveți aici blogul ei) mi-a pasat un tag pe care îl scriu după ceva vreme. Chiar dacă acum platformele cele mai utilizate sunt Instagramul și Facebook-ul, eu consider că un blog nu va muri niciodată, în ciuda acestui fapt, blogul e o modalitate de a te descărca și a-ți deschide sufletul cititorilor.

                Cum găsești cărți noi de citit?

     Am în bibliotecă atâtea cărți necitite, în special cele care au fost ale mamei. Ea îmi recomandă o carte când eu rămân în pană de idei. De asemenea, am prieteni cititori care îmi recomandă cărți bune și chiar recent am citit o serie, Percy Jackson și Olimpienii, care mi-a fost recomandată de o prietenă și m-a bătut la cap toată vara să citesc cărțile, așa că mi-am comandat toată seria (5 volume). Continuarea seriei vreau să o citesc în engleză. Iar alte recomandări le primesc de la prieteni și de cele mai multe ori, nu sunt deloc dezamăgită.

                Cum s-au schimbat gusturile tale literare pe măsură ce ai crescut?

   Când eram mică citeam basme, povești, dar îmi place și acum să le citesc. Când am crescut, am început cu romane de aventură, capă și spadă, iar mai apoi pot să zic că am început romane de dragoste (nu exagerate, am început cu clasicii, chiar dacă poate nu aveam încă destule lecturi în spate pentru a avea răbdarea necesară). Acum sunt foarte selectivă. Au început să-mi placă foarte mult autorii români, care au în spate povești vechi, cu miros de ceai făcut în samovar și mirosul verii care pătrunde în cameră vara. Autorii clasici sunt nelipsiți de pe rafturile mele și, cu ajutorul unei noi provocări de pe Instagram alături de mulți alți cititori, am reușit să citesc în fiecare lună un clasic.

                Cât de des cumperi cărți?

      În fiecare lună. Oopsie! Și tot încerc să mă opresc, dar nu pot reuși. Problema fiecărui cititor, ne știm noi. Am reușit în luna ianuarie să nu îmi cumpăr nimic, dar fie că merg într-o excursie, fie că sunt reduceri pe site-uri, tot ajung să îmi comand câte ceva. Am nevoie de un ajutor, un secretar ar fi minunat ca să îmi spună de fiecare dată că nu mai am deloc locuri libere în bibliotecă. Și, oricum ar fi, tot apuc să le așez așa cum mai pot. 

                Cum ai ajuns să faci bookblogging (booktubing/bookstagramming)?

     Mi-am înființat blogul la început de gimnaziu. Nu prea știam ce fac, dar am primit acest impuls tot de la Simina pentru a-mi scrie gândurile pe o pagină. Am crescut și ne-am susținut reciproc și așa am ajuns să scriu pe blog tag-uri și apoi recenzii. Apoi mi-am făcut și bookstagram, iar acesta e motivul pentru care aici nu mai sunt atât de activă. Dar mi-am propus multe în legătură cu blogul, deși puteam face deja lucrurile astea în carantină :D. Și eu abia acum mi-am dat seama. Oh, well, niciodată nu e prea târziu să revii la ceva ce te pasionează, nu? 

              Cum reacționezi când nu-ți place finalul unei cărți?

       Mă împac cu asta și îmi văd în continuare de viață. Și de obicei mă gândesc că autorul nu a fost foarte inspirat. Deși în mintea mea îmi imaginez un alt posibil sfârșit, unele așa sunt construite. Rămân pozitivă și voi căuta altă carte scrisă de același autor care ar putea să îmi depășească așteptările.

          Cât de des trișezi și-ți arunci privirea la sfârșitul cărții ca să vezi dacă se termină cu final fericit?

        Sincer, nu fac deloc asta. E un obicei prost și chiar dacă o carte nu îmi place extraordinar de mult, nu trișez. Poate mă uit doar cu câteva pagini în față, dar atât.

          Cui dai tag-ul mai departe?

          Ce drăguț! Îmi aduc aminte de momentele în care scriam tag-uri în fiecare lună și ne nominalizam unii pe alții. Se mai fac astfel de lucruri acum? :) Oricum, cine dorește să îl facă și mai vede ce mai scriu eu pe aici, îl poate prelua cu mare drag. 

     Lecturi frumoase și... pe curând!


Daria.


     
















Comentarii

  1. Dariaaaaaaaaaa! :)) Bine ai revenit. Nici eu nu îmi pot lăsa blogul deoparte, e „eu”, să zic așa, cu el am început, el m-a dus într-un punct! Și-i sunt loial, chiar dacă nu mai este cum a fost cândva. Te îmbrățișez!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaa, dragă Andrei! :D Îmi place că nici eu nu mi-am pus în gând să îl las baltă și mai scriu uneori și aici. Ai mare dreptate și mă bucur că, deși lucrurile s-au schimbat, tot e o plăcere să avem acel ,,eu" autentic. Te îmbrățișez cu drag și îți doresc lecturi frumoase!

      Ștergere

Trimiteți un comentariu