Reader Problems Book Tag



        Bună ziua, omuleți dragi!

     Am găsit acest tag foarte simpatic pe blogul The Book Nut și mi-am zis că trebuie să-l scriu. Îmi era dor să răspund la câteva întrebări și să împărtășesc cu voi răspunsurile mele. Sper să vă placă, la fel cum mi-a plăcut și mie scriindu-l.
     Sunt sigură că și voi v-ați confruntat, ca cititor, cu multe întâmplări nefericite, lucruri care v-au făcut să lăsați cartea din mână, să o îndrăgiți, să-i iubiți personajele și fiecare cuvânt din ea. Mi-a plăcut ideea acestui tag, mai ales că de câteva zile am fost un agent în căutare de tag-uri și mi-am bucurat inima când, în sfârșit, am găsit ceea ce căutam.

        1. Ai 20.000 de cărți pe lista de TBR, cum decizi ce să citești în continuare?

     Uff, bună întrebare! Cred că aș merge pe intuiție sau după autor, dacă am citit ceva scris de el și mi-a plăcut foarte mult, sau dacă e un clasic, normal că am să-l citesc pe el prima dată. Dacă sunt români, și mai bine.

        2. Ești la jumătatea unei cărți și nu îți place. O abandonezi sau o continui?

     În general, nu prea îmi place să las cărți neterminate. Cum am fost de exemplu acum o lună și ceva cu romanul lui Fănuș Neagu, „Frumoșii nebuni ai marilor orașe”. Nu m-am acomodat cu ea, dar tot am terminat-o. Și vreau să spun că sper să nu mai trebuiască să citesc cărți scrise de el. Sau, dacă va trebui, sper ca pe următoarea să o agreez cât de cât. Uneori personajele te fac să o abandonezi, poate felul în care este scrisă ea, poate nu are destulă descriere, multe detalii. Cu toate astea, e bine să vedem și partea bună a unui roman, chiar dacă nu am terminat-o cu prea multă tragere de inimă.


        3. Sfârșitul anului vine și ești în urmă cu reading challenge-ul. Încerci să recuperezi? Dacă da, cum?

     Da, și chiar sunt în urmă cu reading challenge-ul. Și anul acesta mi-am propus să citesc 50 de cărți, și până acum am citit abia 36, am trecut de mijlocul anului și începe școala. Sper să reușesc, mai ales că am început lecturile pentru clasa a opta, care sunt multe. Și sper să compensez. 

        4. Coperțile unei serii pe care o iubești nu se potrivesc. Cum faci față?

     Într-adevăr, dacă nu sunt de la aceeași editură, nu mai arată în bibliotecă atât de estetic. Conținutul e mult mai important. Însă, îmi spun că asta e, se mai întâmplă. Nu poți fi mereu mulțumit cu toate.


        5. Toată lumea împreună cu mamele lor iubește o carte care ție nu îți place. Cu cine legi sentimentele tale comune?

     Cu orice cititor care are simț de lectură valoroasă. Și, de ce nu, mama mea? Cu ajutorul ei am descoperit cititul și cărțile. Ea îmi dădea și încă îmi dăruiește cele mai bune recomandări după care fiecare cititor tânjește. Nu mă laud, dar mă bucur că am o astfel de mamă. Cu ea pot împărtăși totul, de la prima până la ultima pagină. 


        6. Citești o carte în public și ești pe cale să începi să plângi. Cum te descurci?

     Cu foarte mare greutate, încerc să mă abțin. Nu că mi-ar păsa ce crede lumea despre mine, dar chiar nu am pățit asta până acum... Sper ca totuși să nu se întâmple, nu știi niciodată ce îți poate rezerva o carte. 


        7. Continuarea unei cărți care ți-a plăcut tocmai s-a publicat, dar ai uitat tot ce s-a întâmplat în prima carte. O vei reciti?

     Nu, chiar dacă am uitat tot ce am citit în prima carte. Cu toate acestea, dacă o voi răsfoi puțin, voi mai citi câteva citate sau fragmente din capitole importante, alte recenzii (caut recenzii cu spoilere😂), e imposibil să nu-ți reamintești despre ce ai citit în  zilele sau serile în care ai stat treaz până să vezi ce se întâmplă în continuare, ce noi întorsături de situație va lua acțiunea și dacă un personaj va evolua într-un fel.


        8. Nu vrei ca cineva să îți împrumute cărțile. Cum îi spui politicos nu când cineva te întreabă?

     Cred că i-aș spune că după ce o voi termina eu de citit, trebuie să i-o dau altcuiva. Sau că și cartea respectivă este împrumutată de la cineva și trebuie să o înapoiez cât de curând, ori aș refuza politicos și cu bun simț. 


        9. În ultima lună ai abandonat 5 cărți. Cum treci peste acest reading slump?

     5 cărți? cam mult Am intrat o dată sau de două ori în reading slump, dar, spre fericirea mea, doar pentru câteva zile, o zi sau două. Însă, dacă aș fi în această situație, mi-aș încorda toate forțele mele de cititor, toată imaginația mea, ca să trec cu brio peste această etapă pe care orice cititor a avut-o, îmi iau o carte care știu că mi-a plăcut foarte mult și încep să citesc din ea, prima pagină, apoi a doua, etc. Și când simt că am din nou poftă pentru lectură, continui cartea care am simțit că mi-a plăcut mai mult decât celelalte. Și, venind vorba, chiar așa am făcut. După ce am terminat cartea de Fănuș Neagu, vă spun sincer, nu mai aveam chef de nimic. De nicio pagină, nicio carte. Mă întrebam dacă s-a întâmplat ceva cu mine sau e de la Fănuș. Așa că, eram la biblioteca din orașul meu în care sunt cărți în limba engleză, am luat de acolo al doilea volum din Harry Potter și... gata, reading slump-ul a dispărut ca prin farmec. Mulțumesc, Harry Potter.


        10. Sunt multe cărți care ies în evidență pe care ai muri ca să le citești. Câte cărți ai terminat prin a le cumpăra?

     Răspuns: nu le cumpăr. Cu toate cărțile noi care apar, nu sunt prea tentată să le citesc. După ce le trece febra fiecăreia, atunci decid să le achiziționez, însă pe rând și, mai ales, mă documentez și citesc descrierea, să am o idee cam despre ce se povestește și abia atunci decid dacă e bine sau nu ceea ce vreau să fac. 


        11. După ce ai cumpărat toate aceste cărți, cât de mult stau în biblioteca ta până să ajungi la ele?

     În general, chiar după ce termin o carte. Mă apuc de ele cât mai repede pentru că sunt foarte curioasă și, dacă mi-a stârnit curiozitatea descrierea ei sau vreo recenzie, cu siguranță va fi următoarea pe care o voi citi. Și, apropo, astăzi mi-a ajuns Romanul adolescentului miop de Mircea Eliade și abia aștept să încep lecturarea ei. E prima carte pe care o citesc scrisă de el și sper să-mi placă! Voi ați citit-o?

          
     Dau mai departe acest tag următorilor bloggeri și, desigur, tuturor celor care vor să îl scrie, cu condiția de a-mi trimite link-ul spre articolul lor, pentru a le citi răspunsurile 💛: 

     Aștept cu nerăbdare părerile voastre în comentarii. Fiți fericiți!


     

Comentarii

  1. :) cititi, cititi, cititi! Va veni o vreme cand veti duce dorul lecturii!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai perfectă dreptate, dragă Laura! Mă bucur acum de plăcerea lecturii, şi sper să-mi mai fac puțin timp şi când voi mai creşte.
      Numai bine! ❤

      Ștergere
  2. Ce raspunsuri frumoaaase ❤ felicitari. In opinia mea Harry Potter este un raspuns pentru orice problema. Sper ca nu te deranjeaza daca preiau si eu acest tag.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc mult, Mălina! ♥
      Nu mă deranjează deloc, abia aștept să-ți citesc și eu răspunsurile tale! ^^
      Lecturi frumoase!

      Ștergere
  3. Ce frumos, ce frumos!

    Ma bucura extrem de mult faptul ca o fata de varsta ta citește atat de mult si scrie atat de bine! Sincer, mi-as dori sa existe mai multi ca tine. Vecinei mele, care este cu un mai mare decat tine, i-am recomandat sa citească o carte in tren ca sa mai treaca timpul pana ajungea la rude si a inceput sa rada. Provine dintr-o familie foarte buna, dar daca nu ai o oarecare ambiție si putin creier nu poti face asta.

    Felicitări inca o data si la cat mai multe lecturi! Succes si in noul an școlar! xx

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc mult! Mă bucur să aud asta! Chiar e trist faptul că puțini tineri mai citesc.
      Scuză-mi întârzierea! Şi eu îți doresc mult succes la facultate!

      Ștergere
  4. Am citit și eu Romanul adolescentului miop, dar acum ceva vreme. Nu mai știu exact despre ce era vorba în carte, dar îmi amintesc bine sentimentul pe care l-am avut când am citit-o. După ce am fost ,,torturată,, psihic cu romane gen Ion:)), Mircea Eliade mi-a redat puțin încrederea în scriitorii români(ador nuvela Domnișoara Christina!) și m-a făcut să caut în continuare. (Așa am ajuns la Mihail Drumeș, de exemplu).

    Mă regăsesc în multe dintre răspunsurile tale ^^ Spor la citit și succes la școală!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am auzit de nuvela aceea a lui Eliade, chiar mă atrage şi mi-ar plăcea foarte mult să o citesc. Drumeş e şi el un scriitor român pe care îl admir şi îmi place felul lui de a scrie şi de a transmite sentimente cititorilor.

      Mă bucur foarte mult! Asemena îți doresc şi eu!

      Ștergere
  5. O, și am făcut (după multă întârziere!) tag-ul ^^

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu