„Corăbii” de Angela Fanea Macarie


           Titlu: Corăbii
           Autor: Angela Fanea Macarie
           Editura: Libris Editorial - Colecția poezie
           Număr de pagini: 98

     
       Pe prima clapetă, autoarea ne întâmpină lectura cu următoarele gânduri: O carte nedeschisă rămâne un lucru, un obiect, ceva palpabil și perceptibil, însă, odată deschisă, prinde viață însuflețindu-se, înviind, la întâlnirea cu cititorul său.



           Cât de frumos și de adevărat! Într-adevăr, odată ce am deschis această minunăție de carte de poezii scrise de-a lungul timpului de către poetă, am simțit că sunt un călător adevărat, care și-a făurit propria corabie și, alături de cuvinte, mateloții mei, mă poartă spre țărmuri în care fiecare poezie își are propria esență.

             Nu sunt eu o mare cititoare de poezie, dar de când și-a lansat și primul volum, Dâre de timpi, am început să prind gust pentru poezii și să citesc și alți poeți. Și Corăbii este genul de carte în care găsești un limbaj altfel formulat decât cel în care comunicăm zilnic: limbajul poetic. Figuri de stil, metafore, imagini vizuale, auditive și, cel mai important, prezența eului liric.

             Poeziile din acest volum sunt întregite și de niște ilustrații simbolice făcute de Doina Gabriela Vanca, acestea fiind puse exact acolo unde trebuie și, îmbinând cuvintele cu ilustrațiile făcute în tuș, se creează o artă plăcută ochiului unui cititor.



            Acest volum de poezii reușește să-ți intre în suflet atunci când te simți singur și ai nevoie de cineva care să te înțeleagă. De cele mai multe ori, poeziile sunt făcute pentru a fi citite într-o anumită stare. Cel puțin asta am observat eu, uneori am un dor de necrezut pentru o anumită poezie sau pentru a descoperi niște versuri în care să mă regăsesc. De aceea această carte este foarte potrivită pentru acest „exercițiu”. Eu, în timp ce citeam poeziile, eram deja scufundată printre cuvintele și emoțiile transmise de autoare și simțeam că mă regăsesc în poezie mai mult ca niciodată.
               Coperta este un tablou în tempera pictat tot de scriitoare.


   
            V-am scris foarte sincer și obiectiv, iar acum doresc să dezvălui un mic secret: da, ea e mama mea și mă consider foarte norocoasă pentru că am avut ocazia să țin în mâini acest volum superb, care m-a transpus prin magia cuvintelor în fiecare clipă din viața ei, în care mă pot regăsi datorită sentimentelor pe care le împărtășim în anumite momente din viață. Sunt foarte mândră și foarte bucuroasă pentru această realizare a ei și abia aștept lansarea ei de carte, care va fi într-o zi, după ce toată această perioadă de stat acasă se va termina.
            De asemenea, cartea este disponibilă pe site-ul librăriei virtuale Libris (apăsați aici). Sper să vă bucurați și voi la fel de mult de această carte care e specială din toate punctele de vedere: al editării, al ilustrațiilor, al poeziilor și munca depusă de fiecare om frumos care a contribuit la tipărirea ei. 

            Să aveți parte de lecturi minunate, dragilor!


Comentarii