sâmbătă, 9 ianuarie 2016

'' Toate sfârșiturile sunt la fel '' de Andrei Cioată - Recenzie






 " Toate sfârşiturile sunt la fel " nu este o carte. Da, ați citit bine. Este un suflet de om. Un suflet care şi-a deschis lacătul pentru visurile lui, pentru lumea scriiturii, a emoțiilor şi a gândurilor care sunt citite şi simțite de noi.
         M-a impresionat în mod plăcut această carte, nu ştiu, are Andrei aşa un scris, Doamne! Rămân fără cuvinte!

       Imediat ce am citit primele pagini, ştiam cu ce fel de scriitor am de-a face. Asta se rezumă la un scris profund, amplu, sentimental şi visător. Nu am lăsat o clipă cartea din mână, ceea ce m-a surprins terminând cartea în trei zile.

       Andrei este un băiat cu un suflet mare, strălucitor, care te luminează şi ți-l încălzeşte şi pe al tău la fiecare pagină citită . Ținând sau nu de pasiunile lui, biologie, iubire, viață, familie, el reuşeşte să le combine pe toate într-un mod deosebit.
       

        A conturat foarte frumos personajele, peisajele, picturile sentimentelor trăite de el, de alții, de noi. Acest roman ne învață ce este viața în perspectiva lui, o viață cu urcuşuri, coborâşuri, frica de moarte, iubirea maternă, sensibilitatea lui, dragostea adevărată , succesele şi reuşitele, călătoriile sufletului în gândurile nemărginite ale adolescenței. S-a combinat şi cu umorul, ceea ce mi-a dat o stare familiară citind fiecare rând şi pagină. M-a făcut să prețuiesc cu adevărat femeia care mi-a dat viață, să nu renunț la ceea ce îmi doresc cu adevătat, că viața merge înainte , timpul este scurt şi să faci ceea ce vrei la momentul respectiv. După ani şi ani vei realiza şi îți va părea rău după multe lucruri care te-ar fi bucurat sau ar fi ajutat pe alții.
     
       Andrei îşi găseşte marea dragoste a adolescenței în B. şi Irina, două ființe purerile, iubitoare de viață şi de sentimente, trăind fiecare clipă şi fiind doi artişti care l-au modelat pe scriitor, schimbându-i viața, visele, învățându-l adevăratele emoții. Noul Andrei renaşte treptat hrănindu-se din lecțiile vieții, din dragostea pe care o dăruieşte şi o primeşte.
         Mi s-au părut puțin bizare părțile cu B. , eh, dar asta e dragostea, nu?
         De Irina mi-a plăcut, nu ştiu, aşa am avut eu un sentiment, că mi-a dăruit o alinare după toate cele întâmplate cu B. . Apropo de " B . " , oare de la ce nume vine? :D
        Are tot ce-i trebuie pentru un roman minunat!

         Autorul are un stil matur, dar în acelaşi timp şi copilăros, care te face să îl cunoşti şi mai bine. Cu alte cuvinte, citind această carte îl descoperi pe acest minunat om. Un fluture al tinereții.

       " Lucrurile se întîmplă - se întîmplă ori de la sine, ca o lege nescrisă a universului, a fizicii, a chimiei, ori se întîmplă cu o liberă alegere arbitrară. Poate ştim cum ar fi bine să facem. Poate, dimpotrivă, nu ştim. Uneori ezităm, alteori ne avîntăm cu tot elanul pe care-l avem. Uneori ne bucurăm de ce-am făcut, alteori suntem dezamăgiți şi ne certăm pentru aceleaşi lucruri. (...) Oare, dragul meu băiat, n-ar fi viața asta prea seacă, prea inumană, prea plictisitoare? Pentru că trăim dincolo de raza rațiunii, dincolo de omenescul sentimentelor, senzațiilor şi stărilor,  iar de aici vine farmecul vieții. Lucrurile se întîmplă. "

       " Nu ştiu dacă mi-ar fi făcut semn să vin , să mă apropii, dar fără îndoială, puțin contează,  deoarece aceste trăiri  se proiectează, la fiecare amintire, prin trupul meu, adică infinit, fiindcă doar două corpuri ar putea reproduce un nou corp slab şi o singură inimă - a mea. "

       "  Privirea ei strălucea precum o perlă lustruită, iar rotunjimea feței ei tremura în ritmul lacrimilor nenăscute. Am început să plâng şi îmi simțeam sufletul scufundându-se în apă, pentru ca mai târziu să iasă la suprafață rebotezat. "



        Mi-a plăcut foarte mult cartea, i-am şi dat 5 steluțe pe Goodreads pentru că merită!
       
         Vreau să îi mulțumesc autorului, adică lui Andrei, pentru şansa de a citi cartea. Să continui cu  acest talent al tău! Să nu îți pese de părerile rele ale altora. Fă ceea ce îți doreşti şi ceea ce iubeşti. Succes în continuare, să mai vedem curând numele tău scris pe copertele unor minunate cărți!

        O puteți comanda de aici .




Voi ați citit cartea? V-a plăcut? :)

8 comentarii:

  1. Daria, suflet minunat! Îți mulțumesc pentru minunățiile de rânduri. Pfiu, chiar n-am ce să mai zic. Zău! Îți doresc tot binele din lume și să ai succes în toate lucrurile pe care ți le propui! :) Ești specială, să știi, niciodată să nu uiți asta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Şi eu trebuie să îți mulțumesc! Eşti un om aşa deosebit! A fost onoarea mea să-ți citesc sentimentele şi trăirile!
    Pupici! >:D<

    RăspundețiȘtergere
  3. Și mie mi-a plăcut cartea, și, până la urmă, cui nu i-ar plăcea ? Mă rog, nu e pe gustul tuturor, nici Andrei nu e, dar contează că pe gustul meu.
    Frumoasă recenzia, Daria, ai evoluat. La cât mai multe cărți citite și ai grijă că mâine trebuie să bagi tare, vine școala și na, știi tu, cinci ore din zi numai pentru școală sunt, pentru acasă, teme. Te pup și te îmbrățșez, îngeraș ! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daa, muncă, muncă. Plus o oră de citit şi două repetat la pian! Uf, uf!
      Şi eu te îmbrățişez, suflet cu parfum de carte! ( mai şii? ^^ )

      Ștergere
  4. Uhuhu, frumoasă recenzia. Ziceai tu că ai rămas fără cuvinte, dar uite că ai scris aici niște rânduri foarte frumoase. Deși realația cu B. a fost într-adevăr una bizara, mie chiar mi-a plăcut. Chiar mi-a plăcut mai mult decât relația cu Irina, poate tocmai pentru că a fost mai diferită. Și da, și eu mă întreb de unde "B." :)) Nici eu n-am mai putut să las cartea din mâini, drept pentru care am terminat-o într-o singură seară. :)) Și, bine spus, nu e o simplă carte, ci e un suflet.
    Te pupicesc și felicitări pentru recenzie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumeeesc mult pentru minunatele cuvinte!
      Pupici! Să citeşi cât mai multe cărți! Succes în continuare cu blogul! :* >:D<

      Ștergere
  5. Recenzia ta este foarte, foarte draguta. Oricum am cartea asta pe lista mea de dorinte insa aici cuvintele tare chiar conteaza si ma faci sa imi doresc si mai mult romanul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hehe, nu ştiu cum, abia acum am văzut comentariul!
      E o carte foarte frumoasă, scrisă cu o sensibilitate profundă. Eu ți-o recomand cu mare căldură!
      Pupicei! ^.^

      Ștergere