Micul Prinț de Antoine de Saint-Exupéry • Recenzie

" Micul Prinț " scrisă de Antoine de Saint-Exupéry, a apărut în anul 1943.




   Câteva despre autor:
   • S-a născut în 29 iunie 1900 și a decedat în 31 iulie 1944 .
   • A fost aviator, romancier, eseist și reporter francez.
   • S-a remarcat datorită cărții scrise, una dintre cele mai răspândite din lume, tradusă în aproximativ 110 limbi.

  '' Micul Prinț '' este o carte pe care oricine o poate citi. Adulți, copii, pe toți îi fascinează această carte.
  În roman este povestea despre un pilot prăbușit în deșertul Sahara. Acesta se întâlnește cu un prinț venit de pe asteroidul B612 ca să exploreze '' lumea ''.
  Conversația lor începe prin :
 '' - Te rog ... desenează-mi o oaie!
    - Poftim?
    - Desenează-mi o oaie... (...)
    - Dar ce faci aici?
    - Te rog ... Desenează-mi o oaie ... ''
    Prințul se tot ruga pânâ când i-a desenat o oaie. Așa s-au împrietenit.

    '' Căzu încetișor, așa cum cade un copac. ''


 
     " Aceasta este, pentru mine, cea mai frumoasă și cea mai tristă priveliște din lume. E aceeași priveliște pe care o vedeți și cu o pagină mai înainte, dar eu am desenat-o încă o dată ca să v-o arăt mai bine. În locul acesta micul prinț s-a ivit la pământ, apoi a dispărut.
        Uitați-vă atent la priveliștea aceasta, astfel încât să fiți siguri că o veți recunoaște dacă într-o bună zi veți călători prin Africa, în pustiu. Și dacă veți ajunge să treceți și pe - acolo, vă rog din suflet, nu vă grăbiți, zăboviți puțin în dreptul stelei. Și-atunci, dacă vine la voi un copil , dacă râde, dacă are păr de aur, dacă nu răspunde când e întrebat, veți ghici desigur cine e. Așa că fiți buni! Nu mă lăsați atât de trist: spuneți-mi de îndată că s-a-ntors...''

    Citatul meu preferat din carte. Ultima pagină... Atât de superb... Mi-a ajuns la inimă. Singura carte care a fost scurtă și mi-a plăcut la nebunie... Peste câțiva ani voi mai citi cartea... Sperând că o voi înțelege mult mai bine decât am înțeles-o fiind copil.



Comentarii